Algoritmer

Sideoversigt : tidsstyring - online markedsføring - adwords bureau - adwords optimering - umbraco - app udvikling - seo - sociale medier - landingssider - solenergi - søgeordsoptimering - seo optimering - styring - fondsmælgerselskab - remarketing - algoritmer
Hvad er algoritmer - Algoritmer et en lang række forskellige faktorer, som bliver sat i en matematisk formel, og som er med til at bestemme værdien og relevansen er websider i forhold til brugerens søgning. Derfor er de forskellige algoritmer også med til at bestemme, hvor højt oppe i søgeresultatet ens hjemmeside ligger. Algoritmerne ændres hele tiden, og derfor kan man heller ikke sikre, at en hjemmeside ligger som topresultat, og derfor er arbejdet med algoritmer også et konstant arbejde, så man hele tiden prøver at få det bedst mulige søgeresultat.

User engagement - Optimering af bruger engagement
Brugerinvolvering(user engagement) er en faktor, som blandt andet bruges til at sige noget om, hvor godt en hjemmeside virker, og hvor relevant den er. Der er en del forskellige faktorer, som man kigger på, når man snakker om brugerinvolvering. Man kigger for eksempel på konverteringsrater, downloads, klik på eksterne links og meget andet. Hvis der er en høj rate på disse tre, siger det noget om, at hjemmesiden er relevant og brugbar, hvilket egentlig er det, det hele handler om.

User Experience - Brugeroplevelse og brugerinddragelse
User Experience er et begreb, som har eksisteret i rigtig mange år. Det handler om brugerens følelser, adfærd og indstilling omkring et bestem produkt, service eller system. Derfor er det blandt andet også rigtig vigtigt, at brugervenligheden ligger i top, når man taler om hjemmesider og apps. Hvis det ikke er nemt at finde ud af, mister man meget hurtigt kundeemnet, da det bliver for besværgeligt.

Udover at et site skal være brugervenligt, så er det også vigtigt, at der er noget brugerinddragelse, så kundeemnet skal foretage en aktiv handling. Dette kan for eksempel være at gå videre til næste side eller lægge noget i kurven. På denne måde fastholder man nemlig kundeemnets interesse, og derved har brugeroplevelsen altså også været god.